środa, 18 stycznia 2012

Muffino-pączki

W smaku na pewno ie przypominają naszych drożdżowych pączków. Bliżej im raczej do tych angielskich. Coś rewelacyjnego dla miłośników cynamonu, do których ja się zaliczam. Przepis, jak wiele innych, pochodzi z bloga niezastąpionej Dorotuś.

Składniki na 9 sztuk(*):
  • 1 i 3/4 szkl. mąki pszennej
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 3/4 szkl. cukru
  • 3/4 szkl. mleka
  • 1/3 szkl. oleju
  • 1 jajko
Dodatkowo:
  • 60g roztopionego masła
  • ok 1/2 szklanki drobnego cukru
  • 1 łyżka cynamonu
Jak w przypadku normalnych muffin: w jednej misce mieszamy składniki suche (mąkę, cukier, sól, proszek, cynamon i gałkę) w drugiej mokre (roztrzepane jajko, mleko i olej). Przesypujemy składniki suche do mokrych, krótko mieszając (tylko do połączenia się).

Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni.

Silikonową formę do muffinek wypełniamy do 3/4 wysokości (formę blaszaną najpierw smarujemy masłem i wysypujemy bułką tarta lub kaszą manną). Pieczemy ok 20-25 minut (do tzw. suchego patyczka). Lekko studzimy na kratce, a następnie krótko obtaczamy w roztopionym maśle i dokładnie w cukrze wymieszanym z cynamonem.

(*) moje silikonowe formy do muffinek są nieco mniejsze niż te blaszane i wyszło mi 12 sztuk.



Są naprawdę przepyszne:) Córeczka moje koleżanki zapytała : "Mamo, a czemu u nas w domu takich nie ma?" Zakładam więc, że smakowały jej, i to bardzo.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony po sobie ślad:)