sobota, 7 kwietnia 2012

Wielkanocne babeczki

Przepis wygrzebany na blogu pewnej słodkiej babeczki.

Przepyszne i wspaniale pasują do koszyka ze święconką. Do pochrupania też świetne:)


Składniki na 10 babeczek (*):
  • 80g miękkiego masła
  • 110g mąki pszennej
  • 80g cukru (najlepiej drobnego)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 2 jajka
Masło ucieramy z do białości z cukrem (nie miałam drobnego, więc ucierałam troszkę dłużej żeby cukier dobrze się rozdrobnił). Dodajemy pozostałe składniki i miksujemy.

Foremki do mini-babeczek (lub blachę do muffinek) smarujemy masłem i wysypujemy bułka tarta lub kasza manną. Ciasto nakładamy do 2/3 wysokości i pieczemy w 180 stopniach około 20 minut. Studzimy na kratce.

(*) Dodałam do ciasta solidna porcją uprzednio namoczonych, odsączony i lekko oprószonych mąką rodzynek i wyszło mi 15 babeczek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony po sobie ślad:)