wtorek, 5 lutego 2013

Buchty z nadzieniem

Mięciutkie, lekko słodkie, pieczone z nadzieniem (powidła, twaróg, owoce, nutellą) lub też bez. Najlepsze na ciepło, ale następnego dnia są ciągle pyszne. W sam raz na podwieczorek ;) Przepis wygrzebany na blogu Moje Wypieki



Składniki:
  • 500g mąki pszennej
  • 10g drożdży suchych lub 20g świeżych
  • 270-300ml mleka
  • 60g roztopionego masła
  • 1 jajko
  • 2,5 łyżki cukru (ja dałam 3)
  • 1,4 łyżeczki soli
  • skórka otarta z jednej cytryny
  • coś do nadziania - u mnie był to domowy dżemik jabłkowy
Dodatkowo:
  • 2 łyżki roztopionego masła do posmarowania
  • cukier poder do opruszenia
 Jajko roztrzepujemy z mlekiem, cukrem i skórka z cytryny. Suche drożdże mieszamy z mąką (ze świeżymi najpierw robimy rozczyn). W mące robimy dołek, wlewamy mieszanine mleczno-jajeczną, roztopione masło, dodajemy sól i wyrabiamy ciasto aż będzie miękkie i elastyczne. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.

Spód tortownicy (25-26cm) wykładamy papierem do pieczenia.

Wyrośnięte ciasto krótko wyrabiamy, dzielimy na kulki  po około 50-55g. Każdą porcję rozpłaszczamy, nadziewamy i sklejamy. Układamy w tortownicy tak, żeby się ze sobą stykały. Ponownie przykrywamy ściereczką i zostawiamy do podwojenia objętości.

Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni. Wyrośnięte buchty smarujemy roztopionym masłem. Pieczemy około 25 minut. Wyjmujemy na kratkę do lekkiego przestudzenia. Podajemy posypane cukrem pudrem (opcjonalnie).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony po sobie ślad:)