czwartek, 31 października 2013

Zupa krem z dyni

Jadłam już kilkakrotnie i bardzo mi zawsze smakowała, ale do tej pory jakoś nie skusiłam się, żeby przygotować ją samodzielnie. Kiedyś jednak musi być ten pierwszy raz. Wczoraj mąż przywiózł mi piękną dynie, a dziś przystąpiłam do dzieła. Dzieciom obiecałam lampion, więc musiałam postarać się, żeby udało się go zrobić bo wydobyciu miąższu. Nie było to łatwe ale się udało :)





Składniki:
  • ok 1,5kg dyni (waga gotowego miąższu)
  • 1 duża cebula
  • 2 średnie marchewki
  • 200ml mleka
  • 500ml bulionu warzywnego
  • sól, pieprz, imbir, papryka chili, tymianek
  • odrobina śmietany do dekoracji
Dynię obieramy i kroimy w kostkę (lub jak w moim wypadku wydobywamy miąższ ze środka). Cebulę siekamy, marchew kroimy w drobną kostkę. Wszystkie warzywa wrzucamy do dużego garnka. Zalewamy mlekiem i bulionem, przyprawiamy solą, pieprzem imbirem i chili, doprowadzamy do wrzenia i gotujemy aż warzywa zmiękną (około 15 minut). Miękkie warzywa miksujemy blenderem na gładki, jednolity krem. Przyprawiamy tymiankiem i, w razie potrzeby, doprawiamy pozostałymi przyprawami.. Gotujemy jeszcze przez chwilę. Na talerzu dekorujemy odrobiną śmietany i podajemy :)

Wyszło przepysznie. Słodkawy krem z nutą imbiru i chili :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony po sobie ślad:)