środa, 13 listopada 2013

Bułeczki hamburgerowe

Dopóki nie wypróbowałam tego przepisu kupowałam gotowe. Od kiedy jednak wypróbowałam ten przepis Marthy Stewart znaleziony na blogu White Plate, tylko takie pojawiają się na naszym stole. Dobre są zresztą nie tylko do hamburgerów. Na kanapkę też wyśmienite ;)



Skladniki (na 8 sztuk):
  • 3/4 szklanki ciepłej wody
  • 1/3 szklanki mleka w proszku (*)
  • 2 łyżki masła 
  • 1 i 1/2 łyżki cukru
  • 3/4 łyżeczki soli
  • 2 i 1/2 szklanki mąki
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka drożdży instant (ok. 4g lub 8g świeżych)

Dodatkowo:
  • 1 jajko
  • 1 łyżka mleka
  • sezam do posypania
Masło roztapiamy i studzimy. Wodę, mleko, masło i cukier umieszczamy w misce i mieszamy. Dodajemy drożdże i odstawiamy na około 10 minut. Następnie dodajemy jajko, sól oraz połowę mąki i wyrabiamy ciasto (można mikserem z hakiem do ciasta drożdżowego). Resztę mąki dodajemy powoli, aż uzyskamy elastyczne ciasto, które się nie lepi. Nie dodajemy zbyt dużo dodatkowej mąki (ja dodałam ok 2 łyżek)


Ciasto przekładamy do miski, przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Po około 45 minutach ciasto dzielimy na 8 porcji. Z każdej formujemy kulkę, układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i mocno spłaszczamy. Zostawiamy na kolejne 45 minut do ponownego wyrośnięcia.

Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni.

Wyrośnięte bułeczki smarujemy żółtkiem roztrzepanym z łyżką mleka i posypujemy sezamem. Pieczemy 12-15 minut a następnie studzimy na kratce.

(*) Jeśli nie mamy mleka w proszku wodę możemy po prostu zastąpić mlekiem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony po sobie ślad:)